søndag 20. desember 2009

Til dere som har betvilt min ungdom

Det siste året i Trondheim gikk jeg for å være gamla. De herlige 82- og 83-modellene hadde forlatt meg noe som raskt førte til at jeg ble plassert i kategorien «utgått på dato». Men livet her i Okhaldhunga har gitt pensjonisten rullator og mere til. I Kathmandu kalte de meg for feit, men her; «you are so healthy!» Slå den Krikere!! Det er nok ingen av dere som har en så synlig og ikke minst SUNN bakende som frøken Breivik. Den siste tiden har jeg blitt servert kjærlighetsdikt, de står og diskuterer fordelene mine når de tror jeg ikke hører på og noen går rundt og sier de har tenkt å gifte seg med meg. Hvor heldig det er med slik oppmerksomhet, med tanke på at jeg er lærern er absolutt diskusjonsverdig, men en kan jo ikke bli annet enn smigret. For jeg er jo faktisk forbi halvveis femti, har et meget passende etternavn og ikke minst - bleik og dessverre snart like skrukket som Gollum.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar