tirsdag 25. august 2009

Hva skal jeg gjøre...

Nå er det vel på tide å skrive noen velvalgte ord om opplegget jeg skal være med på. Kort og godt reiser jeg ut som frivillig gjennom organisasjonen Normisjon. Jeg vil være utstasjonert i Nepal, nærmere sagt Okhaldhunga. Oppgaven min er hovedsaklig å være engelsklærer på en skole like ved Okhaldhunga sykehus. Dette gleder jeg meg vilt til! Tenke seg å få være med på å lære barn et annet språk. Hvilket privilegium!
I tillegg til dette har jeg sagt at jeg kan hjelpe til i menigheten der, jordbruk etc. Alt hva de kan trenge hjelp til egentlig. Så jeg ser frem til de ulike utfordringene jeg kommer til å møte på.
Okhaldhunga er kanskje kjent for flere av dere å være stedet der Erik og Kristin Bøhler er utplassert som lege og helsearbeider. Det er også disse som skal være mine kontaktpersoner mens jeg er der borte, noe jeg også ser på som et stort privilegium. De har lang fartstid som misjonærer, og de har sikkert masse å lære bort.
Som tidligere nevnt i innlegget "Nepal" er barnedødeligheten høy. I samarbeid med Norad driver Normisjonen blant annet et forebyggende arbeid i art av å reise rundt med kurs i hvordan ta vare på barn, familie og syke. Dette har vist seg å være meget effektivt, og jeg håper på å kunne lære noe av dette prosjektet og ikke minst se hvordan Erik og Kristin jobber.

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å kunne følge bloggen din mens du er i Nepal!!! Du må ha masse lykke til og Guds velsignelse over tida der ute. Gleder meg til å lese om det du opplever.

    Klem

    SvarSlett
  2. takker!! tror det blir STORT!! reiser førsten i slutten av september da, så kan hende vi treffes i trondheim :)
    klæm

    SvarSlett